2010. szeptember 8., szerda

naplók - Laurie 'Fiend' FonAmber

Második kör. Végtelen unalom csupán ez az út. Örök szél és zúgás. Kietlen vidékek, változatlan étrend és két férfi társasága heteken át. Fenísz is szeles volt az évnek ezen szakában. FonAmber úr, kinek nevét viselem jobban viselte felbukkanásomat, mint számítottam. A helyiek ugyan nem tekintettek fenyszinek, de ezen magam nem lepődtem meg, csupán az öreg úr fájlalta kissé.
Beszélgetésünkből kiviláglott, hogy sokkal többet tud a családomról, mint amit valaha remélhettem, de mi tudással több vagyok most, fájdalmam annál nagyobb.
Mindeközben hogy a rá várakozás üres óráit eltöltsem hosszú sétákat tettem feníszben és megtelepedtem délutánonként számomra is hozzáférhető könyvtárában. Jellemem sajátosságai, ahogy FonAmber úr olya diplomatikusan fogalmazott börtönt csináltak nekem egyetlen röpke órából. Figyelmemet ellankaszthatta a szokatlanságban rejlő otthonosság. Szemem elgyönyörködött az idegen szépségben mit hófehér bőt és hollófekete haj kontrasztja mutat. Gondolataim folyvást visszakanyarodtak a sakrikator bálra.
Akkoriban annyira elfoglalt Neelo mesterkedése a vagyon körül, hogy nem fordítottam kellő figyelmet azokra az apró jelekre, miko máskor megóvtak a hasonló helyzetektől. Most nem tudtam szabadulni a vágytól, hogy azt a hangot újra halljam, azt a bőrt újra lássam, illatát titokban belélegezzem miközben elfordul, vagy miközben felsegítem vagy le pompás kabátkáját.
Férjek, szeretők sosem zavartak. akit kinéztem megkaptam. de mit kezd egy kuriúzumokra moccanó szív egy előddel, ki valószínűleg már tovább is állt erről a nevetséges, szénfüstös világról. Világutazó, jogos fensőbbrendűséggel. De vajon a feníszi vérem nem ad okot egyenrangúságra vele?
Miközben ezen gondolatok kavarogtak bennem, és vágyam nem volt képes enyhíteni tartósan egy ledér feníszi nő sem a könyvtári elmét a nevéről faggattam.
Soha akkora döbbenetet nem éreztem. Gyomrom összeszorulva torkomban lüktetett.
Előd. Simona Palazzi. Romeo Donderra társa az utolsó háborúban. A kapuzárásban és újranyitásban részt vett hatalmas előd mágus. Bábhagyományunk tőle ered, mondta a könyvtáros, ahogy Cleo azóta kipusztult dohányültetvényei is az ő tiszteletére sarjadtak egészen Mortencia városkapitány uralkodásáig. Sajnos az akkori vízmérgezés elölte azokat a töveket.
Rohantam FonAmberhez, hogy elújságoljam neki. Ő csendesen mosolygott és megveregette a vállam.
-Mindig az kell, ami elérhetetlen, igez?
-Nem elérhetetlen. Itt volt. Lehet, hogy itt van.
-Ha megmondom utánna mész?
-Igen.
-Világseb.
Mélyen magamba néztem. Mi lehet nagyszerűbb mint hölgyemet meglepni egy ilyen kiváló helyen. Együtt léphetnénk be a végtelen lehetőségek kapuján!

5 megjegyzés:

  1. Óóóó, őcápasága sem úszta meg érzelmi viharok nélkül, ezt azért jó adag kárörömmel látom! :) Hehe. És milyen derekas vihar az, hogy nem az örökség végett indul a Világseb felé, hanem egy nő után.
    Vajon szövetséges lesz és velünk tart a Világsebbe, vagy rá lehet bírni, hogy kint maradjon? Erős kétségeim vannak az utóbbival kapcsolatban. :) Kedves Mona, neked sem lesz egyszerű a következő hetekben... hogyan is volt, hogy ki kellene élni minden elfojtott vágyat míg odaérünk a gigászi örvényhez, hogy odabent ne azok rángassank, vagy aprítsanak fel minket? Hajaj, a további két érdeklődő flotta problémáinak kezelése után Armadán ostromállapot és egyéb ünnepségek várhatók. Vajon hányszor fogunk vérig összeveszni-kibékülni kardba és karba dőlni míg vége lesz?

    VálaszTörlés
  2. Most, csak most esett le, mekkora fless is lehetett Monának látni, hogy mit hagyott ő személyesen Velencére: a bábművészet azóta önálló úton fejlődött váratlan fordulatokkal Fenísz népszórakoztatásává, hiradójává, legenda-hagyományőrző műfajává. Jó fej fonAmber is: az ugye az elérhetetlen kell mondásával... :)

    VálaszTörlés
  3. "Jellemem sajátosságai, ahogy FonAmber úr olyan diplomatikusan fogalmazott börtönt csináltak nekem egyetlen röpke órából." :D Ez ott volt. Vajon ki a családja? Kitől származnak az ikrek? Hű...és persze lenyűgöző a rádöbbenése, hogy kicsoda Mona valójában. A nagyhatalmú előd mágus, és a vicc az, hogy tényleg. Hjaj, Laurie...nagyra törő szellemedhez Mona szép kihívás. Próbálkozz, Cápa :)

    VálaszTörlés
  4. hát, remélem nem ezzel a térden csúszva jövök hozzád szöveggel állít be... mert akkor mindketten esélytelenek leszünk a malac éjszakára :)
    mindenesetre ilyen kondíciókkal nem bánnám ha nem jönne be a Világsebbe.

    a bábozást összeraktam én is Fennisben (igen, elég nagy fless volt :) de h dohányültetvények?! hű.

    VálaszTörlés
  5. persze most jövök rá h ezt meg elfejtettem írni: az elején az utazás képe erős! (mondjuk a második kört nem értem, de az mindegy) sivatagok jelentek meg előttem, mindent belepő, sárga, kavargó por, valami monoton hang ami áteszi magát mindenen... huh!
    (még ha nem is igazán így nézhet ki ez a kedves Laurie szemszögéből, az egyik fon Amber-zeppelin fedélzetén, faragott facsipkés felületek közt, finom bőrrel bevont, kényelmes kanapén és jó előre elcsomagolt, ámbár a harmadik napon tényleg uncsi új-corbunzoni fajborok társaságában ;)

    VálaszTörlés