2010. július 28., szerda

Jared Khem naplóiból - 2

Miután zavartalanul elköltöttem FonAmber úr társaságában első ebédemet itt, új lakhelyemen, az elődöket idéző varázslatos és furcsa erődrendszerű palotában a Rivillia negyedben, Fon Amber úr a dolgozószobájába invitált. A sötét függönyökkel és borvörös tapétával határolt tér, olyan benyomást tett mint egy barlang. Valószínűleg nagy szoba, de a sötét és vendéglátóm mozdulatai megakadályozták, hogy jobban szemügyre vegyem.
Robosztus íróasztalának tömbje uralta a szoba azon részét, melyet a közlekedőből beáradó fény látni engedett. Egy bőrkötésű, vaskos könyvet vett magához és már intett is, hogy menjünk tovább. A közlekedő végén, a gyermekek lakosztályával szemközti szobába nyitott be és mosolyogva terelt be maga előtt.
Ragyogó fehér falak, a sarkoknál khemi szokás szerint indás díszítéssel. Az ágy egyszreű, vastagmatracú kényelmes ágy. Mellette ablak, az ablak előtt sokfiókos íróasztal, az ajtó mögött egy nagyobb szekrény és sok hely.
-Ez a szobád, Jared. A szekrényben vannak ruhák, amiket kedved szerint viselhetsz. Ha elkopnának, vagy kinőnéd jelezd ezt Vong úrnak. - mondta azon a hangon, melyen semmiségeket beszél meg a szolgával, akit ezek szerint Vong úrnak hívnak. Álltam ott és néztem a szobát. Nem hasonlított az otthoni zugra, melyet anyámék kerítettek el nekem. De az iskola tágas lakótermeihez sem volt semmi köze, melyben tizen próbáltunk egyszerre létezni. Jómódú polgári szoba volt ez, magamfajta tehetséges fiatalemberre méretezve. Izzadt a tenyerem.
-Uram... én... nagyon köszönöm a hozzám való jóságát.
Emlékszem, ahogy felnéztem rá belém fagyott a szó. Metsző volt és kemény a tekintete.
-Elmemágus vagy. Én sem vagyok kezdő etéren, így hát ismerem a hátrányokat is, Jared. Nem szabad az emlékeidre hagyatkoznod, mert megcsalnak. - köhhintett. Láttam a kézfején az apró vérpettyeket. - Ezért kapsz tőlem egy állandó feladatot.
Kinyújtotta felém a könyvet.
-Naplót fogsz írni. Semmi olyasmit nem írhatsz le ami a pénzügyeimmel vagy a sajátoddal kapcsolatos, sem feljegyzéseidet sem ide fogod írni a terveidről vagy a munkádról. Ez a személyes naplód lesz az érzelmeidnek, vágyaidnak, álmaidnak és a haragodnak. A benne lévő tartalom fog inspirálni, hogy megtanuld úgy eldugni, hogy senki ne férhessen hozzá.
Reszkető kézzel vettem el a könyvet. Még most is látszanak nedves ujjnyomaim a borítóján.
-Köszönöm uram. - suttogtam. - Igyekszem uram.
Fon Amber elmosolyodott és rátette a kezéta  vállamra.
-A hét további részében koncentrálj a diplomamunkádra. Megértettél? Szabadon járhatsz a házban. A kulcsra zárt szobák tilosak, minden más szabadon bejárható.
Álltunk egymással szemben. A szeméből kihúnyt a keménység. Mintha elgondolkodott volna.
-Elkészült az a kocka?
-El, uram, de egy vendége az egyetemnek azonnal megoldotta, így nem fogadták el. Azt hiszem kinyerték belőle a földnektárt és hasznosították mindenestül.
-Meg tudod építeni újra?
-Hogyne, uram. Nagy örömmel.
-Meg tudod építeni úgy, hogy ha feníszi mód nyúlnak a földnektárhoz benne, azonnal záródjon be?
Néztem rá és agyam lázasan igyekezett megérteni amit kér. Feníszi módon? Hogyan? Mi az, hogy fenyszi módon?
-Nem értem pontosan, uram...
-Ha valaki a mintázatát szőné újra, be tudsz építeni egy biiztonsági elemet?
-Á. - nem értettem pontosan, csak valahogy éreztem a problémát.- Meg kell mutassam neki a kicsit. - gondoltam és előhúztam a zsebemből a kis kockát. Ez sokkal egyszerűbb volt, de az elve ugyaaz volt, mint a nagynak.
-Mutassa meg kérem.
-Ó micsoda kis ékszer ez, Jared. Nagyon finom munka.
Néztem a kezét és figyeltem a mintázatot. Az ujjai behorpasztották a flnyeket a fémek körül és átfolyatta a vérén a földnektár erejét. Majdnem elájultam ijedtemben.
-Ezt meg tudod akadályozni, fiam?
-Sosem próbáltam...
-Akkor eljött az idő. Ha kész vagy, eladjuk Blackwoodnak. Ez lesz vagyonod alapja, Jared, és az én biztonságom tartópillére.

Amint kiment tollat ragadtam, hogy leírjam ezen eseményeket. Felkavaró és zavarbaejtő mivoltukon nincs is mit taglalni. Hálát érzek ez iránt az ember iránt de félelmet is. Ismét igaza van. Sürgősen találnom kell egy zugot a napló számára.

3 megjegyzés:

  1. Egyszerre izgalmas, és bensőséges. Köszönjük!

    VálaszTörlés
  2. Terek képzés, keményvonalas, haladó szint, középfok :) Azért látjuk, hogy számított fon Amber arra, hogy derék, becsületes tér-elme-prime varázsló lesz nevelt fiából. (Vajon már akkor is mozgatta a honvágy, meg a hazajutás esélye, vagy csak látta a kölyökben a nagy tehetséget?) Na és a motiváció: írd le az érzéseidet-haragodat, aztán dugd el, meg ne találják. Az a gyanúm, aligha tudnánk elolvasni Jared naplóit még akkor sem, ha tudjuk, hogy a csomagjában vannak. Mondjuk nem is terveznénk ilyet. Hangulatos bejegyzések és még mindíg nagyon szeretnivaló njk. :)

    VálaszTörlés
  3. Egyik kedvencünk, igen. :) Elkapott a hangulat, bírnék még írni, de mást kell csinálni. Armadát is szeretnék még írni, dehát. Biztos csak, hogy ne pakolni kelljen, pedig azt is szeretem.

    VálaszTörlés