2010. július 28., szerda

Jared Khem naplóiból - 1


-Csak lassan. Kezdjük elölről. - mondta
-Igen. khm. - próbáltam leplezni aggodalmam, de elfehéredő ujjbegyeim elárultak.
-Tudom, Jared, hogy mindent megteszel. Ne aggódj, csak csináld. - mondta, ha észrevette a félszt a gondolataim árnyékában. Mindig észrevette.
A hátsó, napfényes szobában ültünk. Emlékszem a könyvek és egyszerűbb műszerek között a látszólagos kászban minden pontosan a helyén állt. Az ikrek visitozása a kertből  a csukott ablakon át is behallatszott.
Hirtelen felpattantam. Nem bírtam tovább ülni. Egy pillanat volt csak megtorpanásom, majd valamiféle mentegetőzést motyogva levettem a mellényem is. Ő elmosolyodott és intett, hogy üljek vissza. Órákig ültem ott aznap délután és próbáltam elmozdítani a pénzérméket. Ő hol velem szemben, hol mellettem ült, hol a szobában mászkált bele.beleolvasva egy könyvbe, vagy hosszú monológokat intézve hozzám az aktuális gondjairól. Nekem semmi más dolgom nem volt, mint az akaratommal arrébbtenni az ötvillest.
-Gyere ide Jared. - intett egyszercsak magához. Ő is ingben volt addigra. Éppen elkezdte felhajtani az ingujját, mikor meglátott valamit a kertben. Odaléptem mellé.
Lent alattunk a füves parkos kertben szerteszét hevertek az ikrek játékai. Két kis ördög egymást csépelve vagy őrült tempóban kergetve mozgott köztük. Éreztem valami veszélyt, de csak tizenhét voltam akkor. Ő sokkal öregebb, sokkal tapasztaltabb volt már akkor is. Álltunk, ő muzdulatlanul, egyik keze a másik ingujjába kapaszkodva. Én mellette mint egy iskolásfiú.
-Figyeld a mozgásukat Jared. Kiszámítható.
Én néztem őket. A két kis fehér formát a nagy zöld térben a szerte heverő akadályok között.
-Vonulj hátrébb fejben. Ne nézd a gyerekeket, csak érezd a mozgásuk szabályait. a tárgyak Grungi gömbök. Ha hozzáérnek valamelyikhez meghalnak. Hm? - félrepillantott rá, azzal a - na erre mit lépsz - félmosollyal.
Nyeltem egyet, emlékeszem, olyan száraz volt a torkom, hogy fájdalmas volt a nyelés is.
-Nem mind az, uram - motyogtam - csak a gereblye, a talicska és a fejrefordított székek a cseresznyefa alatt. Azok valóban halálosak lehetnek.
-Hm. - mondta ő és visszafordult az ablakhoz, lassan befejezte az ingujj feltűrését is.
Mély lélegzetet vettem és figyeltem az ikreket. a tárgyak közül még kettő vált veszélyessé. Lassan telt az idő. Khinna rázta az öccsét mint egy babát. Laurie harsányan nevetett rajta, aztán belerúgott Khinna lábába. Mikor az a meglepettségtől és fájdalomtól elengedte a fiú úgy esett hanyatt mint egy fa.
Egyetlen pillanat volt. Ahogy esett mintha közelebb hajoltam volna. Láttam alatta-mögötte Khinna drága porcelán babáját Mingott kisasszonyt. A baba karja az égnek meredt, kinyújtott mutatóujja mint egy kis dárdahegy meredt Laurie feje felé.
-Ne! -kiálltottam és megragadtam FonAmber karját.
A kisfiú feküdt a földön. A kislány rávetette magát. Mi ketten az ablak mögött mozdulatlanul álltunk. Engem a víz vert ki. Az ing csatakosan lapult a hátamra. Ő lassan felém fordult és megveregette reszkető vállamat.
-A szíve hajtja, fiam. Nagyon helyes. Szép munka volt.
Emlékszem a szemére hogy nevetett a szeme is. Nem szokott így nézni rám. Aztán kinéztem az ablakon. Lent újra felharsant a csatakiálltás. Laurie felkelt fűből. Mingott kisasszony vagy egy méterre tőle hevert a fűben, kis ujja az égnek meret mintha tanúságot tenne.

7 megjegyzés:

  1. azon tűnődöm, hogyan lehetséges ezt így. a megválasztott szavak? ezeknek a szavaknak a sorrendje? napok óta Vízválasztózom amikor csak tehetem, és az ikrekkel épp most nem foglalkozunk - tehát nincsenek valójában a gondolataimban. mégis úgy aggódtam a kiscápáért, h kiszáradt a szám, pedig ugye jól tudtam végig, h túléli. hogyan éred el, h egy pillanat alatt kerülök másik univerzumba?
    azon tűnődöm még, h nem véletlen, h az ikrek nem kötődnek Fennishez. hiszen mi, pontosabban ki máson keresztül szerethetnék meg a sosem látott várost, ha nem azon az emberen keresztül, aki felneveli őket - de csak akkor, ha az az ember szereti őket. egy lecke kedvéért képes lett volna feláldozni valamelyiküket?
    valójában szeretem ezt, h nem csupa fény és sötétség tölti be az njk-kat. nehezebb így, mert egy csupajó karaktert szeretsz, egy rosszat utálsz - így viszont folyamatos finomhangolás van... mit visel még el az erkölcsi érzéked? melyik emberi gyarlóságot tudod még elfogadni, és mi az, ami feledteti a ballépéseket?

    tudnék még tovább morfondírozni, de már így is túl hosszú voltam, holott a lényeg röviden összefoglalható: k jó lett már megint! köszönjük!!

    VálaszTörlés
  2. :) Örülök, hogy tetszik. Láttam a jelenetet és leírtam. Ennyi az egész. Nincs semmi koncepció vagy kémia benne. :)

    Nem hiszem, hogy feláldozott volna bárki is bármit is. A gyerekek játszanak és ilyen helyzetben idő kérdése valami csúnya baleset. Nem hiszem, hogy FonAmber feláldouzta volna a fiút egy leckéért. Meg életes is, valszeg az ő figyelme a fiú belsejében volt akkor, de minden képpen készenlétben. Az már csak a mesélő kegyetlenkedése, hogy egy agyba fúródó játékkézzel nem sok tennivalója lehet, dehát. Róma látott ennél különbeket is anno...

    VálaszTörlés
  3. szerintem (nekem) az első reakció az, h lemegyek és elrakom a játékokat, amik veszélyesek... egy gyerek életével-épségével tanítani meg valamit, ez számomra morális kérdés. pontosabban nem kérdés :)
    de nincs azzal a világon semmi bajom, h ez így történt v fon Amber ilyen. ezen a szeret-nemszereten gondolkoztam. :)

    VálaszTörlés
  4. Igyekszem reálissá tenni őket egy irreális szettingben. Nagyon örülök, ha úgy érzitek, sikerül.

    VálaszTörlés
  5. Nekem meg az a kérdés, mi volt az ikrekben, ami miatt nem kerültek ugyanolyan közel a "Padréhoz", mint Jared? Valami nagynak kell lennie ami útjukat állta, mert nem igaz, hogy az öreg türelmetlen lett volna a fiatalokhoz, vagy nem ad bele elég energiát a tanításukba. Vagy a leendő mérnök foglalta el azt az egyetlen helyet, ahová egy szeretnivaló kiskölyök befért egy bonyolult és darabokból jól-rosszul összeállított lélekbe?
    Szerintem nem hagyta volna megsérülni amúgy Laurie-t, hanem volt b terve, hiszen az ikrek fontosak valamiért. Túl sorsszerű, ahogy az anyjuk megszökött a városból, egyáltalán hogy ikrek, az ahogy beestek hozzá... Az öreg érezhetett valamit a kettőjük sorsában, amitől azt gondolta, muszáj törődnie velük és felnőniük képzett feníszivé. Nehezen tudnék szabadulni az ideától, hogy komoly dolguk van a világgal. Vagy a világnak velük. :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó kérdés. Majd kiderítem. :D

    VálaszTörlés